Pedicurepraktijk Saskia

Tips

Prijslijst

Veelgestelde vragen

Wat houdt een pedicure behandeling in?

Als u een afspraak hebt gemaakt bij de pedicure en eenmaal in de pedicure stoel hebt plaats genomen, worden er eerst standaard vragen gesteld zoals: Gebruikt u bloed- verdunners, bent u diabeet, bent u ergens allergisch voor, hebt u speciale klachten e.d. Dit om een goed beeld te krijgen van de cliënt en rekening te kunnen houden met de medische achtergrond.

Nadat dit genoteerd is zal de pedicure de voeten onderzoeken op b.v. schimmelnagels, ingroeiende nagels, likdoorns, eelt en houding van tenen en voeten, waarna de behandeling begint.

Allereerst wordt de voet gedesinfecteerd. Mochten er schimmel- nagels aanwezig zijn dan worden deze pijnloos tot normale dikte geslepen.                                                                                        Daarna worden de nagels geknipt.afbeelding Hierna zullen eventuele  likdoorns en eelt weggesneden worden, dit is pijnloos omdat eelt in feite dode huidcellen zijn. Daarna worden de nagels en de voeten netjes machinaal glad gefreesd.

Ook kloven en eelt aan de hiel worden zo bewerkt.

Heeft u last van een ingroeiende nagel, dan zal deze vakkundig behandeld worden. Dit kan gevoelig zijn als de nagelwal erom heen al geïrriteerd is, maar over het algemeen is ook dit niet pijnlijk. Dan worden de nagels schoongemaakt.

Nogmaals zullen de voeten worden gedesinfecteerd.

Na behandeling van de voeten volgt als extra nog een korte ontspannende voet massage en worden uw voeten ingesmeerd met  een verzorgende crème.